سنگ رگه دار طلا

معدن و تاریخچه ی آن در ایران و جهان

مقدمه

کلا دو صنعت پایه داریم یکی صنعت کشاورزی یکی معدن کاری . کشاورزی میتواند مواد اولیه نظیر خوراکی ، پوشاک و تا حدودی بعضی مصالح ساختمانی را تامین کند ولی در اینجا به کمک معدن کاری مواد مورد نیاز صنایع اولیه تامین میشود . مواد اولیه و اساسی ساختمان سازی نظیر سنگ های طبیعی ،ماسه ،رس و مواد اولیه سیمان با این فعالیت ها نظیر فعالیت معدن کاری تامین و  تهیه ی تمامی سوخت ها که شامل گاز طبیعی ، نفت ، زغال سنگ همگی به وسیله ی همین فعالیت معدنی ساخته میشود . موارد دیگر هم میتوان از معادن استخراج کرد . مواردی مانند ؛ گوگرد، زغال سنگ، مواد دیر گداز، طلا، نقره، مس، سرب، روی، آهن و آلومینیوم که اهمیت بسیار آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست . شرکت سیلانی معدن از شما دعوت میکند به خواندن این مقاله . این شرکت همچنین ارائه دهنده ی خدمات پاکت معدن است .

معدن چیست ؟

گاهی اوقات میشنویم که در جایی معدن کشف شده است . این درست نیس به این دلیل که اگر معدن باشد و حفاری شده باشد باید سالیان پیش از این، این معدن کشف شده باشد . به طور کلی برای اینکه یک استعداد بلقوه موجود در طبیعت که به آن کانسار می گوییم به یک معدن تبدیل شود، کانسار است نه معدن. پس از پی جویی و اکتشاف کانسار و آگاهی از اینکه که کانسار در شرایط فنی و اقتصادی موجود قابل بهره برداری است، بایستی معدن طراحی شود. یعنی اینکه ابتدا مشخص شود بهترین راه دست یابی به ماده معدنی چیست. پس از انجام حفاریات و طراحی های لازم  و احدا معدن که معمولا چندین سال طول میکشد تا به سرانجام برسد ،آن موقع میتوانیم این مکان را معدن بنامیم اش .شرکت سیلانی همچنین ارائه دهنده ی خدمات پاکت های معدنی نیز است .

معدن

معدن و تاریخچه ی آن در ایران و جهان

تاریخچه ی معدن کاری جهان

این کار معدنکاری یکی از اولین کارهایی بوده که انسان اولیه انجام داده است . بسیاری کار معدن وجود دارد که از جمله ی آن ها میتوان به جدا کردن طلا از شن و استخراج و ذوب کانی های مس و … را نام برد . اولین کارهای معدنی به صورت ترانشه و حفره های روباز بوده است. بعد ها از روش های جدیدی برای حفاری استفاده شد و توانستند از 15 تا 20 متر را حفاری کنند . وسایلی که از آن برای حفاری استفاده میکردند یک سری کلنگ هایی بودند که با استفاده از سنگ های آتش زنه ساخته میشدند اولین فعالیت این گونه ای توسط مصریان در شبه جزیره ی سینا که 3400 سال پیش است اتفاق افتاده بود و تحقیقات نشان میدهد که در 3500 سال قبل از میلاد مسیح توسط بابری ها نقره سنگ هایی استخراج شده است و از آن ها به عنوان پول استفاده میشدند .

در زمان های قدیم یک میزان طلایی از جنوب سودان استخراج میکردند و شن های آن را به وسیله ی سینی هایی و به وسیله ی روش شست و شو از همدیگر جدا میکردند . فکر میکنیم که کار استخراج معدن از حدود 4000 سال پیش در این مناطق جدا شده باشد .اولین اهنی که در صنعت به کار برده شده است از نوع سنگ های آسمانی است که به دلیل آنکه این سنگ ها نایاب هستند قیمت آن ها از طلا نیز گران تر بود .

سنگ طلا

معدن و تاریخچه ی آن در ایران و جهان

تاریخچه ی معدن کاری در ایران

این علم و همچنین صنایعی که به آن وابسطه است در ایران سابقه ی بسیار طولانیی دارند. وجود آثاری مانند فعالیت های معدنی و ذوب فلزات در نواحی مختلف این کشور نشان ازسابقه ی طولانی این صنعت میدهد . صدها نام به جا مانده از روزگاران گذشته مانند آهنگران، کوه زر، زرشوران، کوه سرمه، کوه نقره و طالمسی گواه این قضیه است . در بسیاری از معدن کاری های ایرانی معدن کاری قدیمی وجود دارد از جمله ی این معادن میتوان به معادنی نظیر معدن شاهرود ، معدن سرب آهنگران در حوالی ملایر، سرب و روی ایران کوه در نزدیکی اصفهان و معدن سرب و روی نمار در حوالی ده نمار از توابع بلده  اشاره کرد . معدن کاری سنتی که به آن معدن کاری شدادی نیز میگویند به طور میانگین در چهار هزارم قبل میلاد و شاید قبل آن نیز انجام میشد .

شواهد دیرین شناسی نشان میدهد که شمال و مرکز ایران قدیمی ترین مناطق متالوژنی در دنیای قدیم بوده اند و ساکنان فلات ایران جزو اولین اقوامی بوده اند که به کشف فلز دست یافته اند. اقوام ایرانی در استخراج مواد توانایی های زیادی داشتند . این که این ادعا را میکنیم به این دلیل است که ما شبکه ی وسیعی از حفاریات زیرزمینی در نیشابور داریم که طی چند هزار سال به وجود آمده است .

سنگ معدنی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *