سنگ آهن و مشخصات آن

سنگ آهن و مشخصات آن

عنصر آهن (Fe) یکی از فراوان ترین عناصر روی زمین است ، اما در طبیعت به شکل فلزی مفید وجود ندارد.آهن باید از سنگ آهن استخراج شود.سنگ آهن ماده ای معدنی است که در صورت گرم شدن در حضور گیرنده ، آهن فلزی (Fe) حاصل می شود.در ادامه همراه ما باشید تا در مورد سنگ آهن و مشخصات آن بیشتر بدانید.اگر هم به دنبال خرید پاکت معدن سنگ با کیفیت با قیمت مناسب هستید ، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

سنگ آهن

سنگ آهن منبع آهن اولیه صنایع آهن و فولاد در جهان است.آهن که غالباً به عنوان ماده اصلی تولید فولاد استفاده می شود ، در درجه اول توسط صنایع ساختمانی ، مهندسی ، خودروسازی و ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرد.هزاران محصول با ترکیبات شیمیایی ، اشکال و اندازه های مختلف از آهن و فولاد به روش های مختلف ساخته می شوند.در بعضی از برنامه ها ، هیچ ماده دیگری مانند فولاد مقاومت لازم برای ساخت ، ساختمانهای بزرگ را ندارد.بنابراین ، تامین سنگ آهن عامل مهمی برای اقتصاد جهانی است.تقریباً همه (98٪) سنگ آهن در فولاد سازی استفاده می شود.درواقع تا زمانی که جهان به فولاد نیاز داشته باشد به سنگ آهن نیاز خواهد داشت.

سنگ آهن در حدود 50 کشور جهان با استفاده از دستگاه حفاری معدن استخراج می شود.هفت کشور بزرگ از این کشورهای تولید کننده حدود سه چهارم کل تولید جهان را تشکیل می دهند.استرالیا و برزیل از بزرگترین تولید کنندگان آهن در جهان هستند.در حالی که استرالیا و برزیل بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن هستند ، چین بزرگترین وارد کننده آهن است.

ویژگی های سنگ آهن

انواع مختلف سنگ آهن حاوی درصد متفاوتی از آهن خالص است.چهار نوع سنگ آهن زیر به طور کلی شناخته شده است.

سنگ معدن های اصلی آهن حاوی هماتیت (Fe2O3) و مگنتیت (Fe3O4) هستند.

مگنتیت:مگنتیت یک ماده معدنی اکسید آهن است که به طور کلی سیاه است.این نوع سنگ آهن می تواند تا 72 درصد آهن خالص داشته باشد. این خاصیت مغناطیسی دارد و از این رو مگنتیت نامیده می شود.این ماده در آندرا پرادش ، جارخند ، گوا ، کرالا ، تامیل نادو و کارناتاکا یافت می شود.

هماتیت :هماتیت یک ماده معدنی اکسید آهن است.غیر مغناطیسی است و دارای تغییرات رنگی از نقره ای تا قهوه ای مایل به قرمز است.این ماده حاوی 60 تا 70 درصد آهن خالص است و در آندرا پرادش ، جارخند ، اوریسا ، چاتیسگار ، گوا ، کارناتاکا ، ماهاراشترا و راجستان یافت می شود.این مورد به طور گسترده ای در ساخت آهن و فولاد اسفنجی استفاده می شود.

لیمونیت:این ماده حاوی 40 تا 60 درصد آهن خالص است.به رنگ زرد یا قهوه ای روشن است.

سیئدریت:این ماده حاوی ناخالصی های زیادی است و فقط 40 تا 50 درصد آهن خالص دارد.

بازیافت فولاد

فولاد 100٪ قابل بازیافت است ، به این معنی که می توان دوباره و دوباره به مواد با همان کیفیت پردازش کرد.بازیافت باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و مواد اولیه می شود.بازیافت فولاد در مقایسه با ساخت فولاد اولیه از سنگ معدن ، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اگر در این مورد نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید با کارخانه پاکت سیلانی ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *