دانستنی هایی درباره ی معدن

دانستنی هایی درباره ی معدن

معدن چیست ؟ معدن کاری یعنی ، استخراج (حذف) مواد معدنی با ارزش و فلزات مانند مس ، ذغال سنگ و طلا از زیر زمین.موادی که از طریق معدن به دست می آیند فلزات ، سنگهای قیمتی ، سنگ آهک ، رس ، سنگ ماسه و موارد دیگر هستند که از طریق فرآیندهای کشاورزی قابل رشد نیستند.این مواد نمی توانند به صورت مصنوعی در داخل یک کارخانه یا آزمایشگاه ایجاد شوند ، که این امر باعث می شود آنها فقط از طریق معدن قابل دستیابی باشند.به طور خاص ، از معادن برای استخراج منابع غیر تجدید پذیر مانند سوخت های فسیلی ، مواد معدنی و حتی آب استفاده می شود.

برای اطلاع از قیمت پاکت های معدنی با ما ارتباط برقرار کنید.

معدن چیست

استخراج معادن معمولاً توسط یک شرکت ملی یا بین المللی و با مجوز دولت آن کشور انجام می شود.

چهار روش اصلی برای استخراج وجود دارد: زیرزمینی ، استخراج سطحی ، پلاسری و استخراج در محل

نوع روش استخراج معدن مورد استفاده ، به نوع منبعی که برای استخراج در نظر گرفته می شود ، محل قرارگیری کانسار در زیر یا سطح زمین و ظرفیت هر روش برای استخراج سودآور از منابع ، بستگی دارد و هر روش استخراج معدن دارای درجات مختلفی از ایمنی و تأثیرات آن بر محیط اطراف است.

هر یک از چهار روش استخراج معادن در زیر توضیح داده شده است.

استخراج معادن زیرزمینی

استخراج زیرزمینی روشی است برای استخراج سنگ معدن از زیر سطح زمین.استخراج زیرزمینی نسبتاً پرهزینه و غالباً برای دستیابی به ذخایر عمیق تر استفاده می شود و شامل حفر زمین و ایجاد تونل هایی است که به ذخایر منابع می رسند.سنگ معدن و سایر منابع پس از آن می توانند برای پردازش به سطح زمین بیایند.

روش های استخراج ار معادن

استخراج سطحی

استخراج سطحی شامل حذف حیات گیاه ، خاک و بستر بالقوه برای دسترسی به ذخایر منابع است.به طور معمول برای ذخایر کم عمق و غیر قیمتی استفاده می شود.

استخراج پلاسری

استخراج پلاسر عموماً در بسترهای رودخانه ، ماسه ها یا سایر محیط های رسوبی انجام می شود و شامل ریختن مواد با ارزش از رسوبات است.در عملیات پلاسر ، مواد رسوبی استخراج شده برای بیرون کشیدن مواد معدنی مورد نظر شستشو داده شده و کوبیده می شوند.

استخراج در محل

استخراج معادن در محل ، یک روش استخراج است که برای بدست آوردن مواد معدنی مانند اورانیوم و مس از طریق سوراخ های حفر شده به یک کانسار استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید پاکت معدن سنگ با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *