سنگ آهن

اهمیت صنعت معدن

توجه مردم نسبت به حفظ کیفیت محیط زیست فعالیت های معدن کاری راتحت شعاع خود قرارداده ، کاهش سطح جنگل ها – فرسایش خاک آلودگی هوا و آب ازجمله مشکلات زیست محیطی به دلیل استخراج و فرآوری مواد معدنی است .

بزرگترین مصرف کنندگان انرژی :

بخش مواد معدنی یکی از عظیم ترین مصرف کنندگان انرژی است و باعث آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین می شود . اغلب مشکلات هیدروژئولوژیکی که بخاطره فعالیت معدن کاری است برای تغییرات موجود شبکه جریان آب زیرزمینی ویا ایجاد شبکه جریان جدید می باشد و سرعت عملیات اکسیداسیون کانی های سولفیدی در فرآیند هوازدگی بخاطره معدن کاری سرعت خاصی به خود میگیرد و در نتیجه آب های اسیدی تاثیر منفی روی اثرات زیست محیطی میگذارد .

برای آشنایی با لوازم و تجهیزات معدن اینجا کلیک کنید.

ویژگی های سنگ آهن

از انجایی که صنعت معدن کاری بسیار بزرگ است با بزرگترین آلاینده در سطح دنیا است . طبق گزارشات اشاره شده 3500 عملیات در جهان بیشتر از 10 میلیارد تن زباله جامد در یکسال تولید کرده که نسبت مواد مفید نسبت به مواد معدنی مبهم است نشاهنده ی این است جرم زباله می تواند چندین برابر فلزات اساسی باشد. خب قاعدتا بخاطره سمی بودن محتوا باعث نگرانی می شود . برای اینکه جمع آوری زباله های جامد و مایع معدنی کارآسانی نیست و بسیار خطرناک است وبا درخواست هایی برای موادمعدنی در زمین های نادر و سایر کالاهای غیرمعمول این مشکل بزرگتراز قبل می شود.

باگذر زمان و پیشرفت علم حرکتی امیدوارکننده برای رفع این نگرانی پیداشده آن هم یازیابی زباله است . استخراج و استفاده ی مجدد در اغلب اقدامات صنعت معدن برای بهبود شرایط منابع صورت میگیرد و دایره اقتصاد کمک شایانی میکند . یک شرکت بزرگ کانادایی طی تحقیقاتی در رابطه با پروژه ی سنگ معدن آهن یک معدن در 15 سال اول فعالیت 4 میلیون تن سنگمعدن استخراج کردند و از آن زمان به بعد با هدف بالا بردن قابلیت زیست محیطی توانستند به توسعه فناوری های پیشرفته روی بیاورند . آنها توانستند از فلزات گروه پلاتین را ازمبدل های کاتالیزوری مورد استفاده بازیافت تهیه کنند. که بااین تکنیک سالانه حدود 30 میلیارد ئلار سرمایه گذاری می شود و وارد یک تجارت بازیابی می شوند . انها به استخراج 90 درصد فلزات گرانبها دست پیداکردند و مواد مضر مثل سیانید را حذف کردند که خطراتی برای انسان و محیط زیست داشت .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *